onsdag 20. oktober 2010

Biff-stir-fry med risnudler

Jeg lovet at jeg skulle få blogget mer når oktober var overstått og nå kan jeg rapportere at den aller hektiske perioden på jobb snart er overstått. I neste uke skal jeg ha en ukes velfortjent ferie og så får vi se om jeg ikke kan få litt mere "swung" på denne bloggen. Imens får dere denne oppskriften på stir-fry med oksekjøtt, sukkererter og fullkornsnudler. Altså ingen risnudler - jeg måtte ta det jeg hadde i skuffen. Men hvis du bruker risnudler og finner glutenfri søt chilisauce, så har du en glutenfri variant.

Til to personer:

150 g fullkornsnudler
2 biffer

2 ss søt chilisauce

2 hvitløksfedd

1 ss fintrevet ingefær

1 ss olje

8 vårløk

150 g sukkererter

2 ss fish sauce

2 ss limejuice

Basilikum


Del hvitløken i tynne skiver og bland det med halvparten av chilisauce og ingefær i en skål. Ha i kjøttet og la det marinere i noen minutter. Tilbered nudlene som beskrevet på pakken og hell deretter av vannet. Del vårløken i tynne skiver og ordne sukkerertene. Varm oljen i en panne på mellom varme og stek biffene sånn som du liker dem. Sett til side og hold varme. Tilsett grønnsakene og to spiseskjeer vann og stek i et minutt. Ha i nudlene, fich sauce, limejuice og resten av chilisaucen. Rør grundig og tilsett deretter basilikumblader. Skjær biffen i tynne strimler, annrett oppå nudlene og pynt med basilikum.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar