tirsdag 10. august 2010

Spaghetti Carbonara med trøffelpasta

På en av mine oppdagelsesturer i en matbutik kom jeg over en pakke med frisk trøffelpasta. Jeg mente å huske at Eat like a girl hadde en carbonaraoppskrift med trøfler i og det viste seg at jeg hadde rett. Her har jeg latt meg inspirere av hennes oppskrift, men tilsatte blandt annet litt bacon og noen dråper trøffelolje som jeg også har impulskjøpt på et tidspunkt.

Til to personer:

1 pakke frisk trøffelpasta
1 ss olivenolje

1 hvitløksfedd

1 pakke bacon

2 squash

2 egg
Nyrevet parmesan

Pepper

Trøffelolje


Del bacon og squash i biter og hakk hvitløken fint. Varm en tørr panne på mellom varme og stek bacon uten at det blir sprøtt. La det dryppe av på tørkerull og tørk pannen. Tilsett oljen og stek hvitløk og squash i noen minutter. Sett til side. Bland sammen egg og parmesan til en tykk masse og tilsett pepper. Kok pastaen som beskrevet på pakken, hell av vannet og rør inn bacon, grønnsaker og eggeblandingen. Rør til pastaen er dekket med sauce og server med parmesan, trøffelolje og nykvernet pepper over.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar