søndag 13. juni 2010

Frokost-sundae med rabarbrakompot

I år som i fjor har jeg laget rabarbrakompot og selv om den er kjempegod som den er og gjør min daglige havregrøt til en helt lite festmåltid, så ville jeg gjøre noe ekstra ut av den i går morges. Jeg startet med å fylle et glass en tredjedel opp med rabarbrakompot, så fylte jeg på med naturell yoghurt og sluttet av med en god håndfull granola. Resultatet ble en frisk og god frokost - og lett var det også da kompotten allerede var laget.

Granolaen var fra Le Pain Quatidien, som jeg oppdaget da jeg var i New York på juleferie. Jeg synes ideen med fellesbord var kjempekoselig og både kaker og brød var veldig gode, så derfor ble jeg også veldig glad da jeg tilfeldigvis dumpet forbi en Le Pain Qautidien i Düsseldorf. Der ble denne granolaen kjøpt, sammen med en krukke sjokoladepålegg som de desverre tok fra meg i tollen.

1 kommentar: