mandag 8. november 2010

Afrikanske kylling-drumsticks


Selv om jeg fortsatt ikke har lest igjennom alle de 487 sidene av Nigella Lawsons Kitchen, så kan jeg allerede si at den har vært en god investering. Jeg elsker den måten Nigella skriver om mat, ingredienser og om det å være sammen om mat og det er så mange av oppskriftene jeg har lyst til å å prøve. Boken har et eget kapitel med barnevennlige oppskrifter og det passer bra til vår ukentlige barnevakt-tjeneste. Disse drumsticks'ene falt i smak hos både store og små, selv om jeg har tilpasset oppskriften litt.

Til fire personer:

0,8 dl Worchestershire sauce
4 ss ketchup
1 ts sennep

1 ts ingefær

1 ss aprikosmarmelade

1 ss olje

8 kylling-drumsticks


Varm ovnen til 200 grader. Bland sammen alle ingrediensene til marianden i en skål, ha kyllingen i en pose og hel over marinaden. La kjøttet marinere i ti minutter (eller natten over). Legg drumsticks'ene i en ildfast form og stek dem i 45 minutter til en time, eller til de er gyldne og gjennomstekt. Server med ris og grønnsaker - jeg dampet noen maiskolber.

2 kommentarer:

  1. Jeg elsker hennes kokebøker, men denne har jeg ikke! Er det en ny kokebok?
    hvor kjøpte du den?

    klem fra siv anita

    SvarSlett
  2. Ja, den er fra nå i høst. Jeg kjøpte den på Amazon.

    SvarSlett