lørdag 29. august 2009

Squashmuffins

Enda en oppskift innspirert av Glamour. Umiddelbart syntes jeg ikke at squashmuffins hørtes så spennende ut, men så tenkte jeg på gulrotkake og det er jo veldig godt. Dermed ble dette lørdagsfrokosten vår.

Til 12 muffins:

1 dl sukker
2 dl hvetemel
1,5 dl fullkornshvetemel
1 ts vaniljesukker
1 ts bakepulver
1 ts kanel
0,25 ts muskat
1 revet squash (ca 3 dl)
3 dl naturell yoghurt 0,5%
2 ss vegetabilsk olje (f.eks. rapsolje)
2 egg

Solsikkekjerner til pynt*

Varm ovnen til 200 grader. Rør sammen sukker, mel, vaniljesukker, bakepulver og krydder i en skål og vend inn squash. Bland yoghurt, olje og egg i en kanne og vend forsiktig i det tørre til det akkurat er blandet. Ikke rør for mye! Fyll røren i 12 muffinsformer (her har jeg brukt silikonformer) og dryss solsikkekjerner over. Bak i ca. 20 minutter. Avkjøl fem minutter i formen, før du flytter dem over på en rist.

*Oppskriften foreslå gresskarkjerner, men det hadde jeg ikke, så jeg brukte solsikkekjerner i stedet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar