søndag 13. februar 2011

Bakte pærer i Marsala

Selv om jeg er veldig glad i noe søtt, så er det sjeldent jeg lager dessert. Når middagen er laget og spist, er det liksom lettere å ta en liten sjokoladebit enn å tilberede enda en rett. Men denne oppskriften krever ca. to minutters tilberdening og når jeg samtidig hadde en flaske Marsala stående, bestemte jeg meg for å gi den en sjanse.

Til to personer:

2 pærer
2 ss søt Marsala

2 ss sukker

25 g smør


Varm ovnen til 180 grader (varmluft). Ha smør, sukker og Marsala i en liten ildfast form og la det smelte i ovnen mens du skreller pærene og deler dem i to. Legg pærene i formen og pensle dem med Marsala-blandingen. Bak pærene i 35 til 45 minutter eller til de er helt myke. Pensle dem med Marsala-blandingen et par ganger underveis. Server som de er eller med litt krem, creme fraiche eller kvark til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar