mandag 24. januar 2011

Litt sykdom - og litt nyttårsaften


Fra jeg kom hjem fra jobbreise fredag kveld og til i går ettermiddag var jeg totalt sengeliggende og inntok stort sett ikke annen føde enn litt vann (helt sikkert for lite med tanke på at jeg til tider hadde over 39 i feber) og to glass Innocent smoothie. Allikevel mente jeg at jeg helt klart skulle på jobb i dag - jeg hadde tross alt vært feberfri siden i søndag ettermiddag - men da jeg var så utstitt av en dusj og en hårvask at jeg ble nødt til å å og legge meg igjen, fant jeg ut av at det nok var nødvendig å ta en sykedag. Bortsett fra enda mere soving og en god del dårlig TV, så har jeg forsøkt å venne kroppen min til konseptet mat igjen. Det er rart hvor fort sultfølelsen helt forsvinner og hvor lite man orker å spise når man endelig tvinger i seg noe. Hva spiser du når du er syk eller når du er i rekonvalesens (fint gammeldags ord) eller hva lager du til syk barn eller ynkelige, syke menn?

Det har altså ikke blitt laget så mye mat her i det siste, men tenkte jeg ville poste et par bilder av maten fra nyttårsaften. Desserten, sier du? På det tidspunktet var stemningen så pass løftet at ingen tenkte på fotografering. Men det smakte deilig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar