onsdag 27. januar 2010

Asiatisk suppe

Egentlig var det meningen at jeg skulle lage denne suppen, men det var noen ting jeg ikke fikk da jeg handlet på søndag og som jeg ikke har fått kjøpt siden, så da måtte jeg eksprimentere litt. Det er egentlig typisk for den måten jeg lager mat - jeg ser litt på en oppskrift, men så tilpasser jeg den til det jeg har og det jeg tror ville passe bra.


Til fire personer:

6 dl grønnsaksfond
4 dl kokosmelk
Fintrevet skall og saft av en sitron
2 ss sambal oelek
1-2 ss soyasauce
1-2 ss østerssauce
1-2 ss revet, frisk ingefær
2 kyllingfilleter
1 kinakål
1-2 gulerøtter


Servers med nudler eller ris

Kok opp fond, kokosmelk, sitronskall og -saft, sambal oelek, soyasauce, øsgterssauce og ingefær og tilsett kylling i biter. La det koke i fem minutter, mens du hakker grønnsakene. Ha grønnsakene i suppen og kok til kjøttet er ferdig og grønnsakene møre. Smak til med soya, østerssauce og sitronsaft og annrett i suppeskåler sammen med nudlene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar