onsdag 13. januar 2010

Laks med Singapore Noodles

Det meste gikk egentlig galt da jeg skulle lage denne retten. Først tok jeg feil av gurkemeie og karry, så oppdaget jeg at noen av de grønnsakene jeg skulle bruke hadde blitt dårlige (og jeg erstattet dem med en halv pose frosne wokgrønnsaker) og til slutt stekte jeg laksen for lenge, så den ble tørr og kjedelig. Her er oppskriften sånn jeg hadde tenkt den skulle være...

Til to personer:

2 laksefileter
1 ts karry
Salt og pepper


Varm ovnen til 180 grade, krydre laksen med karry, salt og pepper og stek den i ca. åtte minutter eller til den er gjennomstekt. Imens lager du nudlene:

150 g nudler
1 ts olje

1 løk

1 hvitløksfedd

1 ts revet, frisk ingefær

125 g babymais

2 vårløk
1 ts karry
1 dl grønnsaksfond

150 g bønnespirer

Soyasauce og østerssauce
Frisk koriander


Tilbered nudlene som beskrevet på pakken. Hakk løk og hvitløk, del vårløk i tynne skiver og maisen i mindre biter. Varm oljen i en en panne og stek løk og hvitløk i noen minutter før du tilsetter ingefær og karry. Stek videre i et minutts tid og ha i fond, vårløk og mais. Smak til med soyasauce og østerssauce og tilsett nudler og bønnespirer. Server sammen med laksen og pynt med koriander.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar