mandag 19. oktober 2009

Epicureatricens favoritter

Som "foodie" er jeg selvfølgelig veldig opptatt av matbutikker og når jeg er ute å reise prøver jeg alltid å få med meg noen fine supermarkeder, som f.eks. Whole Foods og Dean & Deluca i USA eller M&S, Sainsbury's eller Harvey Nichols Foodmarket i England. Helt så fine matbutikker finnes ikke her i Danmark, men Irma er ikke noe dårlig alternativ. Masse spennende merker, økologi og deilig, ustresset stemning - vel verd å betale litt ekstra for, synes jeg!

3 kommentarer:

  1. selv er jeg ingen utpreget foodie, men synes det er moro å gå i spesialforretninger fro mat og kjøkkenutstyr. Og siden vi er inne på emnet, og du bor i København...det lå en liten, velfylt matbutikk med bakeutstyr og diverse annet spennende på Strøget, men som ikke er der lenger? Noen ide om hva jeg mener og om den finnes et annet sted?

    SvarSlett
  2. Det er sikkert "specialkøbmanden" som lå inne i et lille center veldig tett på Magasin - den skal være flyttet inn i sidegade til Strøget, du kan søke på den på www.krak.dk.
    Hilsen en dansker i Vestfold :-))

    SvarSlett
  3. Her kan jeg desverre ikke hjelpe, men det høres ut som om Bente er inne på noe. Men jeg kan jo google og tenker det er denne: http://www.specialkoebmanden.dk/ Den er flytte til Rødover, som ligger litt utenfor København sentrum

    SvarSlett