søndag 20. september 2009

Sheperd's Pie

Sheperd's Pie er en rett jeg ofte spiser når jeg er på pub i London, men som jeg har aldri tenkt på at man kunne lage det selv før jeg så Alt godts oppskrift. Fulgte den stort sett (og brukte lammekjøtt), men på Jamie Olivers anbefaling tilsatte jeg litt rosmarin.

Til to til tre personer:

1 ss olje
1 løk
1 gulrot
400 g kjøttdeig av lam eller okse
1,5 ss hvetemel
2,5 dl vann
1 ss tomatketchup
Rosmarin
Salt og pepper

Potetmos

Hakk løk og gulrot fint og varm oljen i en panne på mellom varme. Stek løk og gulrot i noen minutter uten at det tar farge. Tilsett kjøttet og stek videre til det er gjennomstek. Strø over melet og tilsett vann, ketchup, rosmarin, salt og pepper. La det småkoke til saucen har tyknet og gulroten er myk. Smak evt. til med mere salt og pepper. Varm ovnen til 200 grader og ha kjøttsaucen i en ildfast form. Ha potetmos over og stek paien i 30 minutter eller til den gylden og sprø.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar